Schooltijden

maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 08.30 uur tot 15.00 uur.
Woensdag van 08.30 uur tot 12.30 uur.

Vanaf 8.15 staan 2 poortwachters bij het hek. Om 8.25 uur mogen de kinderen naar de klas lopen. Ze doen hun buitenschoenen uit en trekken binnenschoenen aan. De leerkracht en onderwijsassistent/leraarondersteuner geven de leerling een hand. De lessen beginnen om 8.30 uur.

De leerlingen komen om 08.30 uur binnen.
Het gevoel ‘Fijn dat je er bent’ en het vinden van de rust en de concentratie om te leren, staan in de eerste tien minuten centraal. In de ochtend is
er een kort moment om te eten/drinken en 15 minuten om buiten te spelen. Leerlingen blijven ook in de middagpauze op school. De middagpauze bestaat uit een lunch van 30 minuten en een speeltijd van ook 30 minuten.

Tijdens alle eet- en speelmomenten begeleiden de leerkrachten en onderwijsassistenten de leerlingen. Naast het ontspannende karakter van de pauze gebruiken we die tijd ook om de zelfredzaamheid, én de sociale en communicatieve vaardigheden te oefenen.

Een aantal dagen per schooljaar is de schooldag verlengd.
Op de dag van de schoolreis is de schooltijd van 08.30 tot 17.00 uur. Hetzelfde geldt voor de meerdaagse schoolreis (het schoolkamp).
Ons jaarlijkse zomerfeest is meestal van 16.00 tot 19.00 uur. De school is dan een vrolijke en bruisende ontmoetingsplaats voor kinderen, ouders, familie, oud-leerlingen en andere belangstellenden. Dit feest, met een ontspannend en vooral een sociaal karakter, heeft een muzikaal thema. We zijn niet voor niets een muzikale Kunstmagneetschool.